Marissa Meyer - Heartless - Szívtelen , avagy egy könyv ami teljes mértékben szíves aztán szívtelen lesz


-(…) És semmi sem változott. Egyetlen éjszakáról volt szó, egyetlen mesés éjszakáról. Tudni akartam, milyen lenne… Másnak lenni, csak egyetlen egyszer.


Csak annyit jegyeznék meg az elején: MIÉRT?

A feudalizmus modern, már-már szürreális köntösbe bújtatva a fantázia világában. Mert ez az egész könyv egy mesés világ, ami tökéletes a való világ kikapcsolásához. Pont jókor is jött! 

Catherine Pinkerton kisasszony, a Teknős-öböl márkijának lánya, aki a főszereplőnk is - egy lázadó erőt képvisel az elejétől a végéig, amiben mindenki megtalálhatja magát. Egyébként ez a könyv pont hozzám passzolt, hiszen egyrészt (amit nemrégiben fedeztem fel magamban) a lázadást, az evést és az álom megvalósítását mutatja be, a szülői- és a magunknak való megfelelések között. 

És akkor itt álljunk meg! Amikor elkezdtem írni ezt a bejegyzést még nem fejeztem be a könyvet! (nagy hiba!) Mert egyszerűen azt hittem, hogy az lesz a vége amit gondoltam. Mekkorát tévedtem! Túl mézes-mázas a könyv, hogy olyan vége legyen. Ahogy korábban is tapasztaltam: ,,a látszat mindig csal! " Különben akkor nem adtam volna neki molyon 5 csillagot. Marissa Meyer írónő érti a dolgát, ahogy a Cindernél is tapasztaltam. Le merem írni, hogy új kedvenc írónőm lett! (Vagy lehet mégse, mert egy ilyen véget egy ilyen cuki könyvnek… Ahhh!!) 


Összegezve… 
… a történetet:

Szívtelen. Igen, ez a történet nagyon nagyon szívtelen volt. Folyamatosan bontakozott ki a cselekmény majd úgy zárult, ahogy mi soha se akartuk volna. Még csak nem is gondoltam!
A meglepő végét eltekintve, “habos-babos”-”tök-pités” szálak és valamiért klisékkel teletolt sztoriról van szó, amit nem feltétlenül negatívan kell venni, mert ugye meséről van szó. Igazából kinek mi, de nekem ez mese volt, viszont olvastam valakinél, hogy “romantikus történet”, amit nem éppen erre a regényre aggatnék. Természetesen van szerelemről is szó és kicsit arra is ki van élezve, valamint megértem ezt a megközelítést is, viszont nekem akkor is mese marad.
Ahol minden a helyén volt. 




...szereplőket:

Mindig ezt írom, de valamiért egyre több olyan könyv kerül a kezembe, ahol minél több sokszínű karakterekbe bukhatok. És ennél a regénynél aztán tényleg beszélhetünk sokszínűről, mert a Malac hercegtől elkezdve a Ál-teknőcön át, Kalaposon és a néha fel-fel tűnő Vigyorin, a láthatatlan macskán mindenki benne van! Csak a képzelet szab határt! 

Főszereplőnkkel, Cath-tel pedig igazán jól tudtam azonosulni, bár konkrétan alig van közös vonásunk, mégis megértettem minden szituációban és izgultam is érte.

Jest, Szív király, Mary Ann, Peter Peter, Margaret Mearle - Ezek néhány szereplők, akiket érdemes megfigyelnünk. Kiemelten Jestet, aki a tipikus álom fiút játssza és itt az álmot mindenhogyan kell értelmezni. Ugye egyetértenek azok velem, akik már olvasták? 




...a borítót:

Köszönöm, köszönöm, köszönöm! Már akkor szemeztem vele, amikor még megjelent, hogy mennyire gyönyörű borítója van! Egyszerűen mesebeli!




Külföldi kiadások:


Annyira gyönyörű borítói vannak Marissa-nak! Nem tudnék egyet se kiemelni. Mindegyik hozza a hangulatot!


Fülszövege:

,,Bár Catherine az egyik legkelendőbb fiatal hölgy Csodaországban, és a házasodni kívánó Szív Király kedvence, őt mégis egyebek foglalkoztatják. Ínycsiklandozó süteményeket süt, és a leghőbb vágya az, hogy pékséget nyisson a legjobb barátnőjével. Az édesanyja szerint ilyen gondolatok azonban nem méltók egy olyan fiatal lányhoz, aki akár királynő is lehetne. Cath megismerkedik Jesttel, a jóképű és titokzatos udvari bolonddal. Életében először valódi vonzalmat érez valaki iránt. Kockáztatva, hogy vérig sértik a Királyt és éktelen haragra gerjesztik Cath szüleit, a két fiatal titkos, viharos kapcsolatba bonyolódik. Cath a saját szerencséjének kovácsa akar lenni, és a saját feltételei alapján akar szerelembe esni. Ám a sorsnak más tervei vannak e varázslatos, őrült és szörnyetegekkel teli vidéken…”


Molyos értékelésemért kattints ide!


🎩10 kalapból  9 és felet kap!🎩


Puszi:










(A GIFek a giphy.com-ról származnak)

10 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy ennyire tetszett, én is imádom a meséken alapuló regényeket. A magyar borító nekem is tetszett, de ezek a külföldiek gyönyörűek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsit újra gyerekek lehetünk az ilyen történeteket olvasva 😊

      Törlés
  2. MM-től a Cinder és Scarletet már olvastam, ezt még nem, de felírom a listára, hogy ne felejtkezzek meg róla.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azok a könyvek szintén egy fenomenális könyvsorozat részei! Imádom azt is! 😍
      Nagyon ajánlom ezt a csodát is elolvasni! 😊

      Törlés
  3. Uuh, régóta szemezek vele, de most megijedtem. Ilyen csúnya vége lenne?! Mindegy, keeell! :D

    Puszi,
    Lillsz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan amire nem is számítasz! 🙈

      Puszi! 😘

      Törlés
  4. Nagyon érdekes történet, már egy ideje mozgatja a fantáziámat. Szeretem a különleges történeteket, és írtad, hogy nem mondanád rá éppenséggel, hogy romantikus könyv, de ha a cselekmény vezeti az olvasót, nem marad bennünk hiányérzet, akkor nem is kell, hogy tegyen bele az írónő románcot.
    Ezek után alig várom, hogy a kezembe vegyem!

    Millió puszi:
    Barby

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennél tökéletesebben nem lehet leírni! 😍

      Puszi! 😘

      Törlés
  5. Őszintén, eddig erről a könyvről nem is hallottam, nem is értem miért, pedig már olvastam az írónőtől. Nagyon szeretem a stílusod és a fogalmazásod, egyszerűen még így ismeretlenbe is kedvet kaptam a könyvhöz��

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt volt az ideje! 😉
      Jujj, nagyon szépen köszönöm!😍🥰 Elértem a célom!🥰

      Törlés

Adbox

@icantfindmybooks