Zakály Viki - Szívritmuszavar - Miközben nekünk is furán ver a szívünk



Lesütött szemek, piros arc és egy félmosoly, ennyiből állt ő, akit senki sem ismert.



Csak azért kezdtem el olvasni, mert az írónő a városomba látogat, illetve még anno egy aranyos követőm ezt a könyvét ajánlotta - rövid/könnyed olvasmánynak. (Neki innen is hatalmas köszönet, köszi Edina! ❤️) 

UPDATE: Az írónő, Viki pedig szintén egy nagyon aranyos, közvetlen személyiség! Csak csodálni tudom, amiért ilyen jó könyvet tud/tudott megírni. Ja, és kiderült, hogy a városomban lakik! Azt mondta, ha látom, nyugodtan köszönjek rá, még akkor is, ha nem ismer meg. Milyen aranyos már? (Kép sajnos elmaradt, mert sietősben voltam)

Térjünk vissza a könyvre és vágjunk is bele! 



A történet elején:


Kit is ismerünk meg? A főszereplőt? Hogyan is hívják? 
Bevezetésképpen nem kapunk mást, csak a főszereplőnk történetét, hogy mi is történt vele a bizonyos "pont" után. Röviden tömören. Vagyis lespoilerezi magát! Nem kell tőle megijedni, néha nagyon jót tesz ez a sztorival! 

Szóval első sorokban egy könyvbemutatón “ülünk” és mi is várjuk, hogy milyen könyvről és milyen írónőről van szó. Egyszerű a megoldás, hiszen egy verses kötetet mutattak be. De a versek általában csak olyankor jönnek elő belőlünk, amikor éppen valamilyen mély, illetve fontos korszakunkban vagyunk. Kezeket fel, aki nem így van ezzel! Mert én nagyon így vagyok vele.

Szóval az anonim írónőnk nagyon nagyon izgul, hiszen ez az első ilyen eseménye, ahol igazából ő van a középpontban. (Máskor is volt és a könyvben is ő az, na de értitek hogy értem). Fény derül azonban az, hogy ez a könyvecske egy mély időszakában íródott, egy személyhez - egy bizonyos férfinak, aki komoly változásokat hozott az életében. 

Elkezdődik a bemutató, sorra kérdezősködnek a könyv iránt, de egy erőszakos hapsi folyamatosan olyan kérdéseket tesz fel, ami írónőnknek nem éppen a legjobb. Egy bizonyos zöld szemű fickó, akiben meglátta azt, amiről azt hitte már rég elveszett.
Csönge.



Összegezve…
… a történetet:
Szívritmuszavar. Nem csak a szereplőink élték át ezt a helyzetet, hanem mi is olvasók. Már ha az ember volt szerelmes… Ja, hogy micsoda? Ja, én nem. 
A történet szerencsére nem egy hétköznapi szerelemről szól. Gondolom így elsőre mindenki azt hinné, hogy egy nagyon rózsaszín felhős szerelmi szálról lenne szó, de abszolúte nem! Az elejét nagy spoilernek hittem, de az utolsó oldalakhoz érve megváltozott a véleményem. És jól is gondoltam, mert nem az a vége, amire mindenki számított és számíthatott. Nem egy klisés, hogy “beleszeretek a szomszéd srácba, aki egyben a suli rossz fiúja, hanem komoly témákat feszegető szereplőkkel van dolgunk. De erről lentebb!

Ez az írásmód! GYÖNYÖRŰ! Szerintem ez adott egy nagy pluszt neki, mivel ha csak simán események-események után - mint egy nem is tudom mi - lett volna megírva, akkor lehet untam volna. Oké, így is persze volt cselekmény, de konkrétan, mintha egy hosszú levelet olvastunk volna vagy napló bejegyzéseket, amiket nem magának, hanem egy személynek írta. Rövid ahhoz, amilyen csattanós pillanatai vannak. Jó hír: Van második rész! (ha jól értesültem).



...a szereplőket:
Nehéz ide már mit írnom, mert túl sok mindent árultam el fent, szóval ide jöhetnek a mellékszereplők. Akiket legalább már tudunk, hogyan hívnak. Aztán így ennyi is róluk, mert nem rájuk vagyunk fókuszálva, hanem anonim szerelmeseinkre. De őket csak ezzel tudnám jellemezni: ,,Az életről írt naplómban/ Te vagy minden szó/ Mégsem várok rád az ajtóban/ Tudom, így lesz jó”


Azért mégis csak írnék pár szót főszereplőinkről. A lány, az elbeszélő a lehető legjobban gondolkodik. Nem vág bele addig semmibe, amíg a múltja nem tisztázódik. A fiú, akinek a valaha legdurvább háttértörténete van, belecsöppen abba, amibe nem akart. Ez a két fél lenne a tökéletes egész! Ha nem ment volna tönkre a… Nem spoilerezek!  



… a borítót:
Teljesen hétköznapinak mondanám, nem vált ki belőlem úgy különösebben semmit, viszont “nem minden a külső”. Feltehetőleg főszereplő "hősnőnket" ábrázolja és ahogyan "hősünk" megpuszilja őt - bal felső sarok. Kérhetnénk róla nagyobb képet is? Vagyis kérhetek?












Fülszövege:
,,Csönge. Egy hely, mely mindent megváltoztat.
Egy hely, melyet soha nem feledsz.
Egy vágy, mely örökre a szívedben marad.
A lány nem hisz a véletlenben, csak a sorsban, a fiú nem hisz a szerelemben, csak a kötelességben. Évek óta ismerősök, látták egymást egyetemi előadótermekben és folyosókon. Mindketten érezték, hogy ez a kapcsolat több lehetne, de soha nem lépték át a határt, nem közelítettek egymáshoz, az érzés beleveszett a szürke hétköznapokba.
Csönge azonban mindent megváltoztat. Öt nap, mely felforgatja a világukat, és lángoló, fájó szerelemre gyújtja a lányt. Bármit megtenne a fiúért, felrúgná a saját életét érte.
De mit érez a fiú? Fel lehet adni mindent a szerelemért? Van-e kiút a múltból, és a jelen láncaitól? Vagy minden út egy padláshoz és egy komor kötélhez vezet?
A sóvár vágyakozásról és egy gyönyörű, felkavaró szerelemről szól ez a regény, mely igaz történeten alapul.
Csönge – a szerelem szava.”


Molyos értékelésemért kattints ide!



10 szívből 9-et kap!


Puszi:














(A GIFek a giphy.com-ról származnak)

17 megjegyzés:

  1. Huuu nagyon régen elkezdtem, de most meg nem mondom, hogy befejeztem vagy sem. De az értékelés alapján szerintem adok neki mégegy esélyt. Viszont ajánlanék az írónőtől mégegy könyvet, aminek a címe :Szikra. Tavaly olvastam és nekem nagyon tetszett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De örülök! 😊 IGEN, Szikra már tervben van, Viki is mondta, hogy kicsit másabb hangvételű, mint ez a csoda, de az is van annyira izgalmas😊

      Törlés
  2. Mostanában kevesebbet hallottam erről a könyvről, de anno rengetegen áradoztak arról, hogy mennyire jó. Azt viszont nem hallottam sohasem, hogy nincsenek neveik a főszereplőknek. Okos húzás, nekem nagyon tetszik mint ötlet. Kedvet kaptam az olvasásához 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én őszintén, nem is hallottam róla azelőtt hogy ajánlották volna. 😅
      Nem fogod megbánni, nagyon nagyon meg fog fogni a történet!

      Törlés
  3. Nagyon szeretem ezt a könyvet, örülök, hogy te is elolvastad. Igen, van 2. része, Hanna örök a címe. Így is lezárt a történet, de a két rész együtt kerek igazán. Ne halogasd sokáig :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor jól tudtam😁 Mindenképpen tervben van! 😍

      Törlés
  4. Végre valaki, akinek tetszett! 😄 A legtöbb figyeltem nem kedveli, nekem viszont abszolút kedvencem lett. És igen: az írásmód zseniális, igazából abba lettem annyira szerelmes 😍

    VálaszTörlés
  5. Fájdalmas volt olvasni, pedig nem egy vaskos könyvről van szó, de annál több érzés, kétely, szomorúság és bánat kapott benne helyet. Szívem-lelkem fájt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon-nagyon egyetértek! Néha már rá akartam üvölteni a könyvre, hogy "Miért??". De ezért is volt ennyire izgalmas.

      Törlés
  6. Már könyvmolylétem elején kinéztem magamnak ezt a regényt, kíváncsi voltam Zakály Viki stílusára és alkotására. Ám azóta sajnos nem akadt még a kezembe, amit ezek szerint sürgősen pótolnom kell!
    Különösen szeretem ezeket a mély, tartalmas regényeket, és ez annak ígérkezik az írtak alapján!

    Köszi az ajánlást és hogy eszembe juttattad, milyen régóta is a várólistámon van!

    Millió puszi:
    Barby

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy kicsit más hangvételű, mint a többi könyve, legalábbis az írónő, Viki ezt mondta,de akik el akarják kezdeni a könyveit, mindenképpen ezzel kell kezdeni. Örülök, hogy meghoztam hozzá a kedved! 🥰
      Puszi 😘

      Törlés
  7. Régóta kívánságlistás, a következő rendelésemben ott a helye! ^^
    Szuper ajánló lett meghoztad a kedvemet hozzá! *-* És szerencsés vagy, hogy találkozhattál az írónővel! ;)

    Lillsz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ahw, de örülök! 😍
      Igen, csak sajnos kép nem készült 😔
      Jó olvasást majd a könyvhöz! 🥰😘

      Törlés
  8. Más könyvét is olvastad már? Én az Egyszeregyet kerítettem 2 éve karácsonykor sorra, de pfúúú... nem az én olvasmányom volt. Azóta lemondtam róla, bár ezt a könyvét nekem is ajánlották páran már, szóval lehet, adnom kellene neki egy esélyt. Mindenesetre a véleményed alapján újra felülvizsgálom a döntésemet. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos még nem, de a Szikrát mindenképpen el szeretném. 😍
      Szerintem dobj el minden rossz véleményt és kezd el ezt a csodát!

      Törlés

Adbox

@icantfindmybooks